lördag 6 juni 2009

Klass II, Böjda

Idag är det val till Europaparlamentet och jag kan inte bry mig mindre. Hörde att i Rumänien var valdeltagandet så lågt som 17%.
Jag förstår rumänerna.
Eftersom det tillhör god sed att gå och rösta i Sverige så fort det är val, så tänkte jag i alla fall läsa på vad det är jag inte tänker rösta på.


Argument: "Om inte du bryr dig kommer någon annan att göra det – och bestämma vem som ska vara din företrädare i EU:s enda direktvalda församling."

Ja vad skönt, då kan jag göra nåt annat under tiden. Som att betala räkningar, städa ur kylen eller ta en promenad med barnen.


"Röstar du inte, klaga inte efteråt."

Jag tror att svenskar i allmänhet hellre diskuterar om man ska säga evro eller jurro än verkligen sätter sig in i EU-valet.

"Tack vare EU kan vi resa, studera och arbeta utomlands. "

Min första resa utomlands gick till London samma dag som Sverige gick med i EU. Hade jag försökt resa dagen innan så hade jag säkert blivit skjuten vid gränsen. Vad hade vi gjort utan EU?

"Det tar bara några minuter att rösta. Kanske kan du kombinera det med en promenad i parken eller en fika. "

Jag hoppar hellre över valet och tar en lång promenad i parken och köper gärna några goda jordgubbar, hårt besprutade med enligt EU tillåtna bekämpningsmedel, naturligtvis har de rätt storlek för det är bara 10% som får avvika från från storlekskravet.

Men alla krokiga gurkor då, var tar de vägen? Jag vet att de måste märkas med Klass II, Böjda för att få säljas, men jag har aldrig sett en låda böjda gurkor på ICA.
Men jag klagar inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar